Olyphianen,

Ook dit jaar jammer genoeg geen nieuwjaarsreceptie. Het was altijd een moment om met elkaar het nieuwe jaar in te luiden. 2022 : het 94e jaar van sv Olyphia.

Zondag 21 November 2021

“Hij reikte onder het bed naar zijn voetbaltas. Misschien wel voor de laatste keer dit seizoen dacht hij, niet zonder gevoel van drama. Hij pakte zijn trainingspak in, zijn sokken, zijn scheenbeschermers, een handdoek, en een schone onderbroek. En natuurlijk zijn voetbalschoenen. Hij deed niet aan bijgeloof, maar zijn schoenen gingen als laatste in de tas. Aan het begin van het seizoen had hij nieuwe gekocht. Het was geen eenvoudige klus geweest een paar redelijk ogende schoenen te vinden. Ooit waren voetbalschoenen zwart, met alleen merktekens in een kleur. Nu liepen zijn jonge teamgenoten op kanariegele, zalmroze of gifgroene schoenen. Tijden veranderen. Zeker. Maar niet alle verandering is vooruitgang.” (uit; De laatste zaterdag ,  Boudewijn Smid)

Het bovenstaande is misschien wel tekenend voor voetbal van de afgelopen seizoenen. Steeds de vraag: Gaat het seizoen nog door? Is het vandaag de laatste wedstrijd? Mogen we straks nog trainen?  Wedstrijden spelen? Met publiek, zonder publiek?

Al weer een seizoen met vele hobbels voor de spelende leden, vrijwilligers en het bestuur.

Toch houdt sv Olyphia het vol!

Kantine open, kantine dicht. Doorstroomlocatie.  Wel zitten , niet zitten in de kantine. Wel publiek, geen publiek? QR code scannen.

De leden, donateurs, sponsoren, andere belangstellenden, het publiek van sv Olyphia hebben te maken met de steeds veranderende maatregelen.

Toch houdt sv Olyphia het vol!

We houden het vol. Het is onze club. Natuurlijk zorgen we er samen , ieder op zijn/ haar eigen wijze,  voor dat sv Olyphia gezond blijft.

Zodra het voetbalseizoen in het nieuwe jaar weer verder gaat , op een (hopelijk) normale wijze,  staan de volgende plannen op de rol.

– Een nieuwe hoofdtrainer aanstellen

– Verven van de gebouwen ( kleedkamers/ kantine) buitenom

– Beregeningsinstallatie voor de velden moderniseren.

– Klussendag organiseren ( April 2022)

Het was in het najaar, op de zaterdagen, rustig op het sportpark. Gelukkig komt er weer wat reuring.

In het voorjaar gaan verschillende jeugdteams van sjo VIDOSA hun wedstrijden op zaterdag op het sportpark Spokedam spelen. We hopen dat dit weer met publiek kan, zodat ook de jeugd de wedstrijden weer volop kan beleven.

Ook in 2022 gaan we ervan uit dat we weer op ieders steun kunnen rekenen. Denk niet; “Wat kan de club voor mij betekenen”, maar denk;  “Wat kan ik voor de club betekenen”.

De volgende tekst geeft wat mij betreft het voetbal gevoel op een mooie wijze weer. We hopen dat we dit weer snel kunnen zien op de zondagen.

“De sliding was een zeldzaamheid geworden. De witte raaf van de voetbaltechniek. Hij betreurde dat. Hij was een liefhebber van de sliding. De tegenstander op snelheid met de bal aan de voet, jij in volle ren erop af, een beetje opzij hangen, dan je benen naar voren gooien en op het moment dat de tegenstander de bal weer beroert met volle kracht je voet ertegen planten zodat de man